9 sierpnia 2012

9. GONE Faza pierwsza: NIEPOKÓJ – Michael Grant



Wyobraź sobie zwykły, szary dzień w szkole. Wyobraź sobie, że w pewnym momencie wszyscy powyżej piętnastego roku życia znikają. Wyobraź sobie, że jesteś zupełnie odcięty od świata tajemniczą barierą. Wyobraź sobie, że masz nadprzyrodzone moce. Witamy w ETAP-ie.
W świecie bez dorosłych zaczyna panować prawo pięści. Nie ma lekarzy, strażaków, policjantów, nauczycieli, rodziców…
Dzieciaki próbują zaprowadzić własne, często brutalne rządy. Sam- główny bohater stara się rozwiązać tajemnicę ETAP-u i pokonać swojego największego przeciwnika Cainea.
Musi się spieszyć…
piętnaste urodziny nadchodzą…

Michael Grant napisał pierwszą część tej książki z pomysłem.Ukazuje on rzeczywistość, w której rządzą dzieci. Pomysł oryginalny, wykonanie też niezłe. Jest to pierwszy tom serii i początki czytania były dla mnie trudne. Co chwile pojawiały się nowe pytania, pozostawione oczywiście bez odpowiedzi.. Momentami byłam sfrustrowana, że nic nie wiem. Autor co chwile wprowadza nowe wątki, trzyma w napięciu, ale z czasem wszystko składa się w jednolitą całość. Jestem również zadowolona z wykreowania bohaterów. Grant pokazuje ich słabości, uczucia i emocje. Bohaterów - szczególnie tych negatywnych- zapamiętuje się na bardzo długo.
Sam walczy z Cainem. Dobro ze złem. Światło z ciemnością,
Kto wygra? Przeczytajcie, a się dowiecie
Moja ocena: 8/10

Obecnie jestem w trakcie czytania kolejnej części - niedługo recenzja. 

***

MUST READ - co to takiego?
Ostatnio czytam bardzo dużo recenzji, ale bywa, że nie mogę znaleźć niczego dla siebie. Postanowiłam, że na moim blogu wprowadzę specjalne oznaczenie - coś w stylu must have. Jak to będzie działało? Na początku recenzji pozycji, która moim zdaniem jest na prawdę warta przeczytania umieszczę ten obrazek. Nie oznacza to, że każda książka posiadająca ocenę 10/10 dostanie ten bonus. Dostanie ją każda książka, która wywarła na mnie ogromne wrażenie i moim zdaniem jest pozycją obowiązkową.
Jak się Wam podoba ten pomysł?

***
Chciałam się również pochwalić, że zostałam nagrodzona w konkursie "Recenzja lipca", który był organizowany przez Syndykat Zbrodni w Bibliotece. Dziękuję serdecznie za to wyróżnienie.

2 komentarze:

  1. Dobry pomysł z Must read ;) A książkę czytałam i chcę kontynuować moją przygodę z GONE, ale na razie zniknął z mojej biblioteki :( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie seria Gone.. Chyba warto po nią sięgnąć.
    Podoba mi się ten pomysł z "Must read". Gratuluję nagrody! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)