24 czerwca 2013

W te wakacje lecę do Hogwartu...

W końcu, po dziesięciu miesiącach ciężkiej pracy nadeszły uwielbiane przez wszystkich wakacje. W związku z tym, że nigdzie nie wyjeżdżam, będę miała sporo czasu na czytanie.Trochę skłamałam. Wszkaże będę podróżowała po świecie książek.

Przygotowałam dla Was liste lektur, które moim zdaniem warto przeczytać w wakacje. Zamieszczam również swoje czytelnicze plany na to lato.


Po pierwsze: May the odds be ever in your favor - czyli "I volunteer as tribute"
Ostatnio na rynku mamy wysyp powieści antyutopijnych, dlatego jest w czym wybierać. Sama przymierzam się do ponownego przeczytania "Igrzysk śmierci". Mam nadzieję, że ponowne odwiedziny w Panem będą równie emocjonujące jak za pierwszym razem.
Po raz ostatni wybiorę się również do Ameryki Wolnej od Delirii - głównego miejsca wydarzeń trylogii Lauren Oliver.
Po drugie: Wycieczka do Hogwartu
Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie czytałam żadnej części Harrego Pottera. Na tych wakacjach zamierzam jednak nadrobić te zaległości i oczywiście podzielić się z Wami wrażeniami odnośnie tej serii. Byłby ktoś chętny na wakacyjne wyzwanie z HP?


Po trzecie: Miłosne uniesienia w silnych ramionach książkowych bad boy'ów 
Kto z nas czasem nie potrzebuje przeczytać literatury lekkiej, łatwej i przyjemnej? Rynek książek młodzieżowych dostarcza nam wielu ciekawych pozycji. Jest to między innymi saga "Szpetem" z boskim Patchem w roli głównej.

Po czwarte: Podróże w czasie


Chyba każdy z nas chciałby cofnąć się w czasie i zmienić jakieś wydarzenie. Główna bohaterka "Trylogii czasu" jest obdarzona genem podróży w czasie. Pierwszy tom pochłonęłam w jedno popołudnie. Mam nadzieję, że będę równie zauroczona kolejnym.

Po piąte: Tropem zabójców przy boku Harry'ego Hole i Jane Rizzoli
 Nesbo i Gerritsen to moi ulubieni autorzy kryminałów. Dlatego, aby urozmaicić swoje czytelnicze wybory, na tych wakacjach z pewnością sięgnę po ich twórczość.

Po szóste: Klasyka, klasyka, klasyka




Mam silne postanowienie, aby czytać więcej klasyki. Lista lektur i 100 książek BBC czeka, a z uwagi na większą ilość czasu będę mogła oddać się kunsztowi mistrzowskich piór. Macie swoje ulubione książki, które należą do polskiej lub światowej klasyki?

Oto moje małe wakacyjne plany na podróże. Dodatkowo będę zgłębiała wiedzę biologiczną, więc zapowiada się niezwykle interesująco. Mam nadzieję, że nie ogarnie mnie błogie lenistwo i po fazie krótkiego wypoczynku zasypię Was wspaniałymi recenzjami. Mam też w planach oglądanie seriali. Co polecacie?
Na koniec życzę wszystkim udanych wakacji :).

14 komentarzy:

  1. Och, zazdroszczę, że przygoda z Harry'm czy kolejnymi tomami Trylogii Czasu jeszcze przed tobą. :c Kiedy pierwszy raz człowiek czyta jakąś epicką książkę jest jakaś taka wyjątkowa atmosfera. Nie sądzę abym potrafiła przywołać teraz np. klimat Igrzysk, choć kto wie? Może i ja po raz kolejny przeczytam tę trylogię we wakacje? Szeptem mam już zaliczone, a kryminałów z natury nie czytam ^^ Moje plany zapowiadają się również bardzo ciekawie, przede mną między innymi seria CHERUBA czy też wreszcie książki Terry'ego Goodkinda. Po oglądnięciu Miecza Prawdy wiedziałam, że muszę przeczytać powieści!
    A jeśli chodzi o seriale to jestem prawdziwym nałogowcem, oglądam tak dużo seriali, że nieraz postacie mylą mi się z produkcjami. Niemniej które mogę polecić? Hm.. kwestia gustu i ulubionego gatunku. Ja osobiście zostałam oczarowana przez Filary Ziemi (i genialny soundtrack), Dynastię Tudorów (i genialny soundtrack), Grę o Tron, Demony da vinci, Revolution, Białe kołnierzyki (i cudownego Neala). Poza tym są jeszcze: Once upon a time, Zabójcze umysły, Supernatural (OCZYWIŚCIE), Grimm, Przebłysk Jutra, Switched at Birth, Wyklęci, Castle, Przygody Merlina i o dziwo - seriale młodzieżowe typu: Skins czy Plotkara.
    Miłych wakacji życzę i owocnych w nowe pozycje książkowe!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłych książkowych wakacji :) Bardzo chętnie przystąpiłabym do jakiegoś Hogwarckiego wyzwania,a co do moich planów... to muszę odświeżyć sobie Władcę Pierścieni i przeczytać wszystkie książki, które kupiłam w ciągu roku, oraz zajrzeć na babciny strych ( leżą tam całe stosy starych książek) :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bravo! Wakacje to najlepszy czas na takie wyzwania. Świetna mapka. Większość moich znajomych zwykle z politowaniem kiwa głową, gdy mówię o książkach jakie czytam "taka gruba książka, nie masz życia czy co?", a ja zaczynam zwykły wywiad na temat ignorancji. Książki, które wybrałaś są super, a za "Igrzyska..." sama zamierzam się zabrać. 100 książek wg BCC jest genialnie ułożona, choć moim zdaniem za dużo w niej pozycji z cyklu omdlała w jego ramionach, ale książki Zafona, Marqueza, Tołstoja i jeszcze paru zmniejają życie, "Lolita" wciska w fotel. Do twojej listy dodałabym powieści gotyckie, gdzie nawet akcja w blasku dnia wywołuje dreszcze, np. " Doktor Jekyll i Pan Hyde" - Roberta Louisa Stevensona, czy "Drakula" Stokera. A Harry Potter- jego czyta się jednym tchem, a potem czeka się na list z Hogwartu, ja nadal czekam. Miłego czytania !

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja "Igrzyska śmierci" oraz "Delirium" przeczytam w te wakacje po raz pierwszy. Mam nadzieję, że nie będę żałować. A "Harry'ego Pottera" czytam w każde wakacje już od dobrych kilku lat. Teraz chyba jednak odpuszczę sobie tę serię, gdyż półka ugina mi się pod ciężarem nieprzeczytanych powieści, po które wypadałoby sięgnąć :)
    Życzę spełnienia tych czytelniczych postanowień! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyzwanie z HP miałam już w tamte wakacje, kiedy po raz czytałam 7 części. Z "Igrzysk śmierci", "Trylogii czasu" oraz "Szeptem" czytałam tylko pierwsze części.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobają mi się Twoje plany na wakacje. :)
    Ja w sumie nie lubię wracać do książek już raz przeczytanych, chociaż kiedy to robię, cieszę się, że to zrobiłam. Ale trudno mi się zmusić! Mam tylko jedną ulubioną autorkę, do której książek wracam nałogowo, bo poprawiają mi humor, są cudowne. <3
    Pozdrawiam,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje plany są całkiem ciekawe :) Moje plany są nieco inne. Na początku bardzo chciałabym przeczytać 'Hobbita', a następnie całą trylogie 'Władców pierścieniu' Widziałam u mojego brata, jaka to gruba książka i bede miała co czytac :) Gdy juz z nia skoncze znowu wybiore się do Hogwartu, a jezeli skoncze z nim, to wybiore sie do bibloteki i tam cos poszperam :) Oby nam sie te plany udaly :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdyby nie czekający stos lektur do nadrobienia, pewnie przyjęłabym propozycję wyzwania z HP, bo także jest jeszcze przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam całą serię HP i Szeptem :) A z seriali polecam ci Supernatural, Słodkie Kłamstewka, Teen Wolf ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba nawet wyzwanie nie przekonałoby mnie do czytania Harry'ego Pottera :P ale na inne pozycje czekam z niecierpliwością :P

    OdpowiedzUsuń
  11. "Szeptem" i Trylogia czasu to cudeńka! Ja tak samo jak Ty nie czytałam Harry'ego Pottera i zastanawiam się, czy warto w ogóle przeczytać wszystkie części, skoro oglądałam już ekranizacje. Ale kusi mnie, by zapoznać się z papierową wersją przygód mojego ulubionego czarodzieja ;)
    Pozdrawiam i czekam na Twoje recenzje :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałem pierwszy "Igrzyska śmierci" i w te wakacje również powracam do Panem. Ja także nie czytałem Harry'ego Pottera, ale w te wakacje raczej nie przeczytam te serii :( Po lekturze "Człowieka nietoperza" w te wakacje również wybieram się tropem Harry'ego Hole'a i "Karaluchy" są już w drodze :) Mam zamiar przeczytać jeszcze 3 i 4 tom cyklu "Dom Nocy". Oczywiście nie zabraknie jeszcze literatury historycznej i na pierwszy ogień pójdzie "Egipcjanin Sinhue". Mam zamiar przeczytać jeszcze "Intruza", który cierpliwie czeka na swoją kolej na półce. A na koniec przeczytam jeszcze pierwszy tom "Zwiadowców" Johna Flanagana oraz kawałek serii "Tunele". Również wrócę do klasyki i przypomnę sobie kilka powieści Agaty Christie. Tak prezentują się moje plany na tegoroczne wakacje. Jest ich sporo, ale mam nadzieję, że wyrobię się c:
    Pozdrawiam i czekam na Twoje recenzje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. W 4 pierwsze wyzwania idę w ciemno. A raczej... mogłabym być przewodniczką, bo wszystko przeczytane od deski do deski xD Życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie Harry Potter jest na pierwszym miejscu:)
    kilkakrotnie przeczytane książki i obejrzane filmy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)