23 lipca 2013

47. "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" - J.K. Rowling





"Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - musza się zakończyć przyjaźnią [...]"

Harry Potter wychowuje się w domu swojego wujostwa.  Jest niepozornym chłopcem ze specyficzną blizną na czole. Co ciekawe, towarzyszą mu niesamowite zjawiska. Chłopak nie zdaje sobie sprawy ze swojego pochodzenia. Wszystko jednak ma się zmienić w dniu jego jedenastych urodzin.

"Pamiętaj: naprawdę niczego nie daje pogrążanie się w marzeniach i zapominanie o życiu."

Harry Potter jest znany nie tylko czarodziejom, ale również nam -zwykłym mugolom. Każdy słyszał o tej kultowej serii autorstwa angielskiej pisarki J. K. Rowling. Długo zanosiłam się z przeczytaniem tej sagi. Dopiero wyzwanie, które współtworzę, skłoniło mnie do wypożyczenia pierwszej części przygód młodego czarodzieja.


Byłam ogromnie ciekawa, czy sukces jaki odnoszą te powieści nie jest czasem przereklamowany. W związku z tym z odrobiną sceptycyzmu przystąpiłam do lektury.

" ..... i Kamień filozoficzny" miał być chyba z założenia książką dla dzieci. Wywnioskowałam to z języka jakim posługuje się autorka. Jest on prosty, obrazowy i przestępny. Przeczytałam tę pozycję błyskawicznie. Po pierwsze za sprawą języka, po drugie za sprawą magii...







Tak, tak - Rowling po mistrzowsku stworzyła tajemniczy świat cynowych kociołków, latających mioteł, eliksirów, smoków, czarodziejów i ich wrogów. Wszystko dzieje się zaś w ogromnym zamku - Hogwarcie, gdzie trafiają nasi bohaterowie.

Autorka kreuje postacie w sposób - jak dla mnie - charakterystyczny dla bajek. Mamy tych dobrych i tych złych, a każdy szczyci się jakąś cechą charakterystyczną. Moją sympatię najbardziej zaskarbili sobie Hermiona oraz Hagrid.

Akcja to zwalnia, to przyspiesza, a wszystkie przygody mają związek z tajemniczym pakunkiem, jaki znajduje się w Hogwarcie. Bohaterowie na pewno się nie nudzą i bez wahania podejmują trudny walki ze złem. Tajemnicą nie jest, że wszystko skończy się happy endem.

Pomimo tego, że w trakcie lektury miałam wrażenie, że czytam bajkę dla dzieci, świetnie się bawiłam i z miejsca wypożyczyłam drugi tom. Wedle Waszych opinii na fb będę podziwiać sposób, w jaki autorka rozwija swój warsztat. Mam taką nadzieję!

Moja ocena 9/10

WYZWANIA
Przeczytam tyle, ile mam wzrostu - 1,5cm
Czekam na list z Hogwartu  - przypominam, że cały czas możecie się zapisywać











15 komentarzy:

  1. Cała seria za mną :) Uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Harrego Pottera. Myślę, że niedługo ponownie zagłębię się w ten cudowny świat magii, bo przyznaję, że bardzo dużo przez te lata zapomniałam :)
    Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cała serie o Harrym Potterze uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytała żadnej książki z tej serii i raczej nie zamierzam. Nie zaliczam się do fanek Harrego Pottera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może jednak warto spróbować. Książka nie jest zbyt gruba, ale jest miłą odskocznią od szarej codzienności :).

      Usuń
  5. Całą serię kocham całym sercem!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wspaniałe powieści - towarzysze mojego dzieciństwa, chyba większość z nas dorastało z HP, śledziłam jego losy w książkach i na ekranie, świetne to były czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja wciąż nie przeczytałam tej serii. Stoi na półce, co prawda po angielsku, ale to nie problem, ale jakoś nie mogę się zabrać. Boję się chyba rozczarowania, w końcu jestem już za stara na takie rzeczy ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno jest to świetna książka do nauki angielskiego, ponieważ zaczyna się właśnie od prostego języka i przechodzi na coraz wyższy poziom. Tak mi polecała moja anglistka. Co do wieku, to myślę, że każdy znajdzie w tej serii coś dla siebie.

      Usuń
  8. Niestety nie miałem przyjemności zapoznać się z tą serią :( Na razie jej nie planuję, ale kto wie, może za kilka miesięcy ją przeczytam ;)

    Zapraszam do mnie: http://zaczytany--w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. A mnie do dziś dziwi, że ktoś mógł jeszcze nie przeczytać całej serii ;D Nadrabiaj, nadrabiaj bo warto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem - czytelniczy wstyd :P

      Usuń
  10. Czytałam trzy lata temu i wciąż wracam z sentymentem:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Harry Potter to naprawdę magiczne książki :) Warto przeczytać całą serie.

    Pozdrawiam
    portretkultury.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)