5 lipca 2013

Libster Award - odsłona druga


Jakiś czas temu zostałam nominowana do zabawy przez Czytalenkę. Jednak nie było okazji do opublikowania notki z odpowiedziami. Ostatnio nagrodą "Liebster award" obdarowała mnie Marcela. W związku z tym, że dzięki takim zabawom możecie lepiej mnie poznać, postanowiłam w końcu wywiązać się z obowiązku.



Dla jasności, żeby każdy wiedział o co chodzi:
,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.”
Z uwagi na to, że już brałam udział w zabawie odpowiem jedynie na pytania.

Pytania Czytalenki:
1. Po jakie książki sięgasz najczęściej?
Czytam wiele młodzieżówek, chociaż ostatnio mi się znudziły i zwracam się ku klasyce. Chętnie sięgam również po kryminały i fantastykę.

2. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Pora dnia nie ma dla mnie znaczenia. Czytam w każdej wolnej chwili. 

3. Kto jest Twoim ulubionym autorem?
Cenię wielu autorów i chyba nie mogłabym wybrać jednego. Moimi faworytami są m.in. Suzanne Collins - za fenomenalne "Igrzyska śmierci" i Jo Nesbo - autor świetnych norweskich kryminałów.

4. Czym kierujesz się przy wyborze książki?
Czasem jest to spontaniczna decyzja, bo np. spodoba mi się opis lub okładka, bądź mnie do danej książki "ciągnie". Przecież to książka wybiera czytelnika, a nie on ją. W innych wypadkach kieruję się opiniami znajomych i bloggerów.

5. Czy czekasz na jakąś książkę z utęsknieniem? Jeśli tak, to na jaką?
Aktualnie chyba nie ma książki, na którą bardzo czekam. Nie mniej jednak moja lista "Must read" ciągle się wydłuża.

6. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
Każda pora roku ma w sobie coś magicznego, dlatego wszystkie lubię tak samo.

7. Gdzie chciałabyś spędzić nadchodzące wakacje?
Najchętniej wybrałabym się na wycieczkę dookoła świata, choć tak na prawdę wystarczyłby mi wyjazd w pobliskie Bieszczady.

8. Jaka jest Twoja ulubiona część świata?
Podobnie jak w pytaniu o pory roku, nie mam ulubionej części świata. Każdy zakątek globu to inna - ciekawa i pasjonująca kultura, którą z ogromną chęcią bym odkryła.

9. Czy lubisz gry komputerowe? Jeśli tak, jakie?
Nie przepadam, ponieważ wszystkie mi się nudzą bardzo szybko.

10. Jakiego języka obcego chciałabyś się nauczyć?
Kolejne trudne pytanie. Wygrywa chyba jednak francuski i włoski.

11. Jaki jest Twój ulubiony deser?
I znów mam problem. Kocham słodycze, więc wybór ulubionego deseru jest niemożliwy.

Pytania Marceli:

1. Co sprawiło, że zaczęłaś/zacząłeś czytać książki ?
Książki towarzyszą mi od dziecka. Jako czterolatka miałam już kartę biblioteczną i jak na Cmentarzu Zapomnianych Książek bajki same wpadały w moje ręce, a potem były czytane przez mamę, babcię i ciocię. To chyba one najbardziej zaszczepiły we mnie miłość do czytania.

2. Twoja ulubiona potrawa to... ?
Znów pytają o jedzenie -_-. Nie mam ulubionej potrawy, a przy stole wybrzydzam tylko przy flakach i galarecie.

3. Oglądasz/Oglądałeś/łaś jakiś ciekawy serial wart polecenia ?
Seriale, podobnie jak gry komputerowe dość szybko mnie nudzą. Systematycznie oglądam tylko "Pamiętniki Wampirów" i "Lekarzy".

4. Masz jakąś ulubioną bajkę z dzieciństwa ?
Mało pamiętam z dzieciństwa, szczególnie jeśli chodzi o bajki telewizyjne. Co do książkowych to wiem, że ryczałam jak bóbr na "Calineczce", do której lubię wracać myślami.
5. Którą porę roku najbardziej lubisz ?
j.w.

6. Gdy kupujesz książkę kierujesz się opisem, okładką, poleceniami, czy czymś innym (czym) ?
j.w.

7. Co lubisz robić w wolnym czasie, oprócz czytania ?
Jeśli mam natchnienie to coś piszę lub robię zdjęcia. Spędzam również długie godziny przy komputerze i wiszę na słuchawce telefonu, a na linii jest moja przyjaciółka.

8. Co robisz gdy łapie Cię tzw. kac książkowy, masz jakieś metody pozbycia się go ?
Bardzo trudne pytanie. Rozumiem, że chodzi o kaca po przeczytaniu danej książki. Gdy coś takiego mi się przytrafia daję sobie spokój z czytaniem na jakiś czas, lub sięgam po tzw. odmóżdżacz.
9. Wolałbyś/Wolałabyś koniec świata, czy zniknięcie wszystkich książek ?
Dla mnie to jedno i to samo.
10. Jakie masz plany na przyszłość ?
Najbliższe plany to wygranie Olimpiady Biologicznej. Następnie chciałabym studiować medycynę, a dalej nie planuję, bo nie wiem jak wszystko się potoczy.

11. Czym się kierowałeś/kierowałaś zakładając własnego bloga ?
Była to raczej decyzja spontaniczna. Zachęciła mnie do tego znana już Wam Vibi i postanowiłam stworzyć własny kącik w sieci, by móc dzielić się swoimi przemyśleniami nt. książek. Dodam również, że niedługo bloga czeka remont, a z okazji zbliżających się pierwszych urodzin  odbędzie się konkurs .

5 komentarzy:

  1. Oj też chciałabym się włoskiego nauczyć:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam "Pamiętniki Wampirów". A ja bym się chciała hiszpańskiego nauczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jestem miłośniczką książek Suzanne Collins - są niesamowite :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chciałabym się nauczyć włoskiego :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe podejście: to książka wybiera czytelnika, nie na odwrót. Czasami prawdziwe, nad czym ubolewają moi rodzice (bo zawsze chcę kupić wszystkie te powieści, które mnie wybrały). ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)