25 lipca 2013

Libster Award - odsłona trzecia


"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za “dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował"

Tym razem zostałam wyróżniona przez Selenę Żanetę z Krainy Tysiąca Ksiąg, a nominuję wszystkie chętne do zabawy osoby :).

Pytania od Seleny: (czuję się jak sławna osoba,  która udziela wywiadu :P)
1.Kiedy bardziej lubisz czytać: w dzień czy w nocy?
Podobne pytanie już kiedyś padło. Pora dnia mi nie przeszkadza, choć zazwyczaj czytam wieczorem. Czasem jednak zdarza mi się zarwać noc, dla jakiejś dobrej i wciągającej powieści.

2. Ograniczasz się do jakiegoś konkretnego gatunku literatury czy czytasz wszystko?
Nie ograniczam się, chociaż najczęściej wybieram książki młodzieżowe, często te o charakterze antyutopijnym. Ponadto często sięgam po kryminały. Obecnie, postanowiłam zwrócić się w stronę literatury klasycznej.

3. Lubisz książki Stephana Kinga?
Niestety, ale geniusz Kinga do mnie nie przemawia. Co prawda czytałam tylko dwie jego książki i jedna mnie zachwyciła ,a druga rozczarowała, to przez trzecią nie przebrnęłam. Może trafiłam na te gorsze tytuły.

4. Jakiego pisarza podziwiasz i za co?
Jakie trudne pytanie. Podziwiam wszystkich pisarzy, którzy z literatury robią sztukę i operują słowem w taki sposób, iż ma się wrażenie, że książki są portalem do innego świata. 

5.Wolisz czytać cienkie książki czy takie mocno grube?
Nie mam konkretnych preferencji co do grubości książek, jeśli chodzi o czytanie. Cegły są natomiast są dość nieporęczne, więc czytam je zazwyczaj w domu, a cieńsze książki zabieram w podróż lub do szkoły.

6.Masz jakieś hobby?
Interesuję się fotografią, choć hobby to zeszło na drugi plan. Moją pasją jest również biologia. 

7.Czy lubisz pisać własne opowiadania?
Lubię, choć zazwyczaj uważam je za grafomaństwo i nie oglądają one światła dziennego, poza grupą moich przyjaciół.

8. Ile około stron dziennie czytasz?
Nigdy się nie zastanawiałam nad tym, ile stron dziennie czytam. Poświęcam lekturze na tyle czasu, na ile mam możliwości, a tempo czytania jest również uzależnione od stylu autora i tego, jak książka mi się podoba.

9. Masz jakieś fobie?
Raczej nie.

10. Wolisz książki wypożyczone z biblioteki czy kupione?
Hmm... Każda z nich ma coś wyjątkowego. Książki kupione stanowią jeden z głównych elementów wystroju mojego pokoju i przyjemna jest świadomość, że w każdej chwili mogę do nich sięgnąć i przeczytać ulubione fragmenty. Książki z biblioteki mają natomiast jakieś magnetyczne właściwości, zawierają duszę poprzednich czytelników i... wspaniale pachną.

11. Ile książek miesięcznie kupujesz?
Wszystko jest uzależnione od mojego budżetu. Teraz, z uwagi na to, że chcę zaoszczędzić pieniądze na studia i mam dużo nieprzeczytanych książek na półce postanawiam ograniczyć książkowe zakupy. 

I moje pytania dla chętnych:
1. Czy zdarza Ci się czytać wiele książek jednocześnie?
2. Jak zaczęła się Twoja przygoda z książkami?
3. Jak zaczęła się Twoja przygoda z blogowaniem?
4. Czy Twoi znajomi to też mole książkowe?
5. Czy czytasz w środkach komunikacji?
6. Jaki jest Twój ulubiony sposób relaksu?
7. Najgorsza przeczytana przez Ciebie książka to...?
8. Co sądzisz o czytelniczych wyzwaniach i czy bierzesz w jakiś udział?
9. Za co najbardziej kochasz książki?
10. Jaka książka zmieniła Twoje życie lub sposób patrzenia na otaczającą rzeczywistość?
11. Jakie blogi odwiedzasz najczęściej?

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne odpowiedzi.
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już nie pamiętam kiedy ostatnio zarwałam noc dla książki, mam pecha.
    Co masz zamiar studiować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi się kierunek lekarski na CMUJ :)

      Usuń
  3. Ciekawe. Fajna akcja, można się dowiedzieć kilku ciekawych rzeczy! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne odpowiedzi na pytania 4 i 10, mam podobne odczucia i refleksje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, fajne odpowiedzi. Też czasem coś popiszę, ale raczej czyta to kilkoro moich przyjaciół, nikt więcej ;p Widzę, że czytasz teraz "Igrzyska", życzę powodzenia, mi bardzo się podobała cała trylogia. Będę obserwować. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie lubię czytać takich bardzo cienkich ksiązek ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja Kinga wciąz mam na półce i czeka on na swój czas... co prawda zaczęłam czytać, ale zastopowałam się na około 40 stronie i dałam sobie spokój, niech czeka na lepszy okres...
    Nominowałam Cię do TVB: http://dzieciemroku94.blogspot.com/2013/07/versatile-blogger-award-liebster-award.html Zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również nie przepadam za Kingiem. Zgadzam się z punktem 10. Ja również moje ulubione serie książek zakupiłam, natomiast, kiedy zaczynało mi brakować miejsca na półkach, postanowiłam wypożyczać książki z biblioteki. Pozdrawiam, Livresland :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć! Twój blog został nominowany do The Versatile Blogger Award :) Tutaj znajdziejsz szczegóły: http://naszksiazkowir.blogspot.com/2013/08/akcja-bloga-versatile-blogger-award.html :) Pozdrawiamy, ekipa Naszego Książkowiru.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)