8 lutego 2014

55. "Harry Potter i Czara Ognia" - J.K. Rowling


W tym roku w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart rozegra się Turniej Trójmagiczny, na który przybędą uczniowie z Bułgarii i Francjii. Zgodnie z prastarymi regułami w turnieju uczestniczyć ma trzech uczniów reprezentantów każdej ze szkół, wybranych przez Czarę Ognia. Dziwnym zbiegiem okoliczności wybranych zostaje czterech. Co z tego wynika dla Harry'ego, jego przyjaciół i całego świata czarodziejów, dowiecie się z lektury 767 stron czwartego tomu Harry'ego Pottera.

                                     [fragment opisu książki z portalu Lubimyczytac.pl]

Prosiliście, aby każda część przygód młodego czarodzieja została zrecenzowana oddzielnie. Postanowiłam jednak, że będą tu krótkie i bardzo subiektywne opinie, miast rozwlekłych wywodów o poszczególnych tomach.

Czwarta część przygód Harry'ego i jego przyjaciół, to w perspektywie całej serii, moja ulubiona. Pomimo tego, że książka jest dość długa, pojawienie się czarodziejów z innych krajów, którzy przybywają na Turniej Trójmagiczny, sprawia, że akcja rozwija się bardzo płynnie i podczas lektury nie miałam czasu by się nudzić.

Standardowo w książce pojawia się motyw walki dobra ze złem. Tym razem zło przybiera na sile i stawienie mu czoła może stać się coraz trudniejsze. Cała seria jest z resztą nafaszerowana moralnymi rozważaniami, które jednak wplatają się w fabułę bez zbytniej nachalności.

"Nadejdzie czas, w którym będziecie musieli wybierać między tym, co słuszne, a tym, 
co łatwe."


Po raz kolejny, muszę przyznać, że J.K. Rowling tworząc magiczny świat Hogwartu otworzyła - szczególnie młodym ludziom - portal do innej rzeczywistości, która pobudza wyobraźnie i gwarantuje świetną zabawę. Jeśli macie młodsze rodzeństwo, które stroni od książek, bez wahania możecie im podsunąć tę serię, która prawdopodobnie wciągnie je w świat czarodziejów, pelerynek niewidek, zaklęć, ale też świat wspaniałych przygód przeżytych razem z najlepszymi przyjaciółmi.

Moja ocena 7/10

11 komentarzy:

  1. Bardzo lubię serię o Harrym Potterze, to na niej się wychowałam. Uwielbiam powracać do magicznego świata, który stworzyła Rowling. Na blogu na razie mam recenzje trzech pierwszych tomów, ale chyba najwyższy czas (po raz kolejny) odświeżyć sobie "Czarę ognia". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam przygody młodego czarodzieja

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także wychowałem się na tych książkach i szczerze powiedziawszy bałbym się momentu, w którym miałbym je zrecenzować. I jak na razie nie planuję takiej chwili. Byłoby za trudno postawić je pod kątem recenzji, bo zbyt dużo przeżyć się z nimi wiąże.
    Ale recenzja jak najbardziej na plus. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem totalnym odmieńcem, bo u mnie Harry Potter nigdy nie miał szans. Doceniam jednak fakt, że dzięki niemu miliony dzieciaków na całym świecie zaczęły czytać - a to zawsze jest największy plus dowolnej książki :)

    http://kulturka-maialis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter - miłość do końca świata:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeden z lepszych tomów moim zdaniem, 7/10 to zbrodnia! XD

    OdpowiedzUsuń
  7. Och! Pamiętam jak pochłonęłam ten tom w jedno popołudnie i noc :) I jeszcze rano poszłam do szkoły. Ale wyłam na niej jak bóbr w pewnym momencie. Moja ulubiona część! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ukochana książka, seria! Fajnie, że ją zrecenzowałaś, choć ja z pewnością bym się tego nie podjęła:) Ciekawa jestem, czy powstanie kiedyś seria, która dorówna Potterowi, bo na dzień dzisiejszy, to żadna nie jest napisana na tak wysokim poziomie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Great post.

    Here is my page :: robot aspirateur

    OdpowiedzUsuń
  10. An intriguing discussion is definitely worth comment.
    I do believe that you should write more about this subject,
    it may not be a taboo matter but generally folks don't talk about such issues.
    To the next! All the best!!

    Also visit my site :: affiliate program list

    OdpowiedzUsuń
  11. I am really thankful to the holder of this website who has shared this great article at
    here.

    my web page - somatodrol comprar

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Dzięki Wam mam motywację do dalszej pracy na blogu. Proszę również o konstruktywną krytykę :)